Voor jou heb je het informatieboek van de Bedrijven- en instellingendag. Deze 32e editie van de Bedrijven- en Instellingendag vindt, in tegenstelling tot de voorgaande twee jaren, gelukkig weer fysiek plaats. Dit jaar zal MartiniPlaza het toneel zijn van ons evenement.
Als student focus je je natuurlijk met name op het succesvol afronden van jouw studie, maar na een aantal mooie jaren in Groningen te hebben gestudeerd, is het noodzakelijk om jouw opgedane kennis in de praktijk te brengen. Alle wegen staan voor je open, maar je kan natuurlijk niet vroeg genoeg beginnen met het oriënteren op de mogelijke bedrijven en instellingen waar jij later aan de slag kan gaan. Precies om die reden organiseren wij de Bedrijven- en Instellingendag. Samen met mijn commissiegenoten heb ik dit jaar mijn uiterste best gedaan om dit evenement tot een succes te maken en ik ben ontzettend blij dat ik jou vrijdag 10 februari mag ontvangen in MartiniPlaza.
Deze editie van de Bedrijven- en Instellingendag heeft het thema “Unlock your future!” gekregen. Ik en mijn commissie kwamen al snel op dit thema uit. Als rechtenstudent staan immers ontzettend veel mogelijkheden voor je open. Om enigszins orde te scheppen in al deze mogelijkheden kan je tijdens deze dag in contact komen met een groot aantal werkgevers. Op deze manier kan jij een afweging maken en een eerste stap zetten om jouw toekomst te ontgrendelen. “Unlock Your Future!”
Graag neem ik de dagplanning met je door, zodat je zo goed mogelijk op dit evenement kan voorbereiden. Voor de eerstejaars zal de Bedrijven- en Instellingendag starten met de eerstejaarsworkshop. Hier krijg je als rechtenstudent in het eerste jaar een workshop die compleet toegespitst is op jou als eerstejaars.
Voor degenen die geselecteerd zijn voor een individueel gesprek, zullen de eerste individuele gesprekken plaatsvinden tijdens de eerstejaarsworkshop en de laatste gesprekken tijdens de pauze. Tijdens een individueel gesprek zal jij een op een met een werknemer van een van de deelnemende kantoren, bedrijven of instellingen zitten. Hier krijg jij de kans om uitgebreid met degene tegenover je in gesprek te gaan en gaat alle aandacht uit naar jou.
Vervolgens zullen de rest van de deelnemers de dag aanvangen met het plenair gedeelte. Hier zal een gastspreker de dag aftrappen door te vertellen over haar carrière en ervaringen.
Na het plenair gedeelte starten de workshoprondes. De workshops zijn door de deelnemende kantoren, bedrijven en instellingen zelf ingevuld. Zo kun je bijvoorbeeld aan een casus gaan werken, of de partij tegenover je beter leren kennen door middel van een uitgebreide introductie of een training.
Tenslotte wordt de dag in MartiniPlaza afgesloten met een banenmarkt. Tijdens de banenmarkt krijg jij de kans om het kantoor, het bedrijf of de instelling waarbij jij in een van de vier rondes bent ingedeeld al jouw vragen voor te leggen. Onder het genot van een borrel kun jij alles te weten komen over de deelnemende partijen waarin jij geïnteresseerd bent.
Indien je ook bent uitgenodigd voor het recruitmentdiner dan zal je je na afloop van de dag in MartiniPlaza begeven naar restaurant ’t Feithhuis. Hier zul je de kantoren nog beter leren kennen tijdens een geheel verzorgd drie gangen diner. Tot slot sluiten wij de dag af met een borrel in Ocean 41.
Zoals uit deze opzet blijkt, krijg jij 10 februari dus genoeg kansen om ontzettend veel te weten te komen over de mogelijkheden die voor jou in het verschiet liggen. Schroom niet om tijdens de interactieve onderdelen van jezelf te laten horen. Neem dit informatieboek eens door en zorg dat je goed voorbereid de dag in gaat. Denk van tevoren na over de dingen die voor jou nog onduidelijk zijn en zorg er zelf voor dat je er alles aan doet om hier meer te weten over te komen. Denk na over de stappen die jij moet zetten om jouw toekomst te ontgrendelen. “Unlock your future!”.
Daan van Gils
Voorzitter van de Bedrijven- en Instellingendagcommissie